In vino veritas – Friuli Doc -sapori italiani / In vino veritas – Friuli Doc -Italian taste

In un angolo estremo dell’Italia si tiene ormai da anni un evento che unisce antichi sapori a nuovi esperimenti di gusto, Friuli Doc. Come il più conosciuto VinItaly che si tiene nella vicina Verona, Friuli Doc raccoglie le migliori etichette locali ed italiane e le unisce alle strade del gusto con i prodotti tipici della zona (prosciutto di San Daniele e formaggio Montasio, solo per citare alcuni prodotti di fama mondiale).

36fdb1a35cd2f54f95cf2119fb5bc7ed_l

Friuli Doc is a wine and food fair that takes place every year in the northern east corner of Italy. The event, as the most know VinItaly fair in the near Verona, gathers the best local and national wine labels together with typical foods (such as San Daniele ham, Montasio cheese).

La 22a edizione si terrà dall’8 all’11 settembre a Udine e avrà come filo conduttore il tema ‘Sapere di ieri, sapori di domani’. Innumerevoli le attività da provare e le degustazioni in programma elencate nel sito ufficiale https://www.friuli-doc.it/it/, che sarà presto accompagnato da una utile App. La manifestazione culminerà con il concerto di chiusura di Tony Hadley e la Abbey Town Jazz Orchestra con la formazione completa di 50 elementi.

The 22nd edition will take place at Udine from 8 to 11 September. The theme? ‘Old knowledge, tomorrow’s tastes’ (a trick between the Italian words ‘sapere’ and ‘sapori’). A full programme is available here https://www.friuli-doc.it/it/friuli-doc  (English version provided) and a useful App will be soon released. The event will be closed by Tony Hadley and the Abbey Town Jazz Orchestra.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s